همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم تلگرام قصد داشت امکان پیدا کردن افراد نزدیک از طریق نقطه جغرافیایی را برای کاربران خود فراهم کند. بالاخره در نسخه 4.4 تلگرام یافتن افراد برای تمامی اکانت های این پیام رسان فعال شد.

در این مقاله به معرفی و آموزش جستجو افراد نزدیک تلگرام میپردازیم و مزایا و معایب این آپدیت جدید را به زیر ذره بین لایک تل میبریم و مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.

معرفی امکان یافتن افراد نزدیک در تلگرام

با استفاده از این قابلیت شما میتوانید با فعال کردن مکان خود در گوشی افرادی که در شعاع کیلومتری شما هستند را مشاهده کنید. البته اینطور نیست که شما فقط همین کار و انجام بدید و هرکسی که در اطراف شماست و تلگرام دارد را مشاهده کنید. شما فقط قادر هستید تنها کسانی را مشاهده کنید که آنها هم این قابلیت را فعال کرده باشند. بااستفاده از این قابلیت میتوان گروه هم ایجاد کرده و افراد نزدیک را به داخل این گروه دعوت نمود.

آموزش فعال کردن قابلیت پیدا کردن افراد در تلگرام

برای فعال کردن قابلیت جستجوی افراد نزدیک از نظرجغرافیایی ابتدا آخرین نسخه تلگرام را دانلود کنید. بعد از دانلود مراحل زیر را انجام دهید.

  • مانند تصویر زیر بروی منوی سمت چپ در پیام رسان تلگرام کلیک کنید .

فعال کردن موقعیت افراد در تلگرام

  • طبق تصویر زیر بروی Contacts کلیک کنید.

  • سپس بروی Add People Nearby کلیک کنید.

  • اگر برای بار اول وارد این بخش شوید کادری مانند تصویر زیر مشاهده میکنید. این به معنی این است که آیا شما  رضایت دارید که موقعیت مکانی شما نمایش داده شود؟ برای فعال کردن بروی دکمه Turn On کلیک کنید.

آموزش پیدا کردن افراد نزدیک در تلگرام

  • سپس مکان خود در حالت روشن قرار دهید.

  • دکمه برگشت را زده و منتظر بمانید تا افراد یا گروه های تشکیل شده در اطراف شما برایتان نمایش داده شود.

پیدا کردن گروه های نزدیک در تلگرام

بخش people nearby چیست؟

این بخش افراد نزدیک شما را به صورت pv نمایش میدهد. چنان چه اکانتی در این بخش نمایش داده نشد دلیل بر این دارد که کسی در اطراف شما مکان خود را روشن نگذاشته است.

بخش groups nearby چیست؟

تمامی گروه هایی که در موقعیت مکانی شما ساخته شده اند در این بخش نمایش داده میشوند.

 

برای ساخت گروه برای افراد نزدیک در تلگرام میتوانید بروی گزینه Create a local Group کلیک کنید. سپس بروی گزینه Start Group کلیک کرده و گروه خود را بسازید.

 

آموزش غیر فعال کردن نمایش موقعیت مکانی به افراد نزدیک در تلگرام

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چطور میتوانیم امکان نمایش موقعیت مکانی در تلگرام را غیر فعال کنیم. برای اینکار شما لازم نیست کار بسیار پیچیده ای انجام دهید. فقط کافیست مانند تصویر زیر مکان خود را خاموش کنید.

غیر فعال کردن موقعیت مکانی برای افراد نزدیک در تلگرام

 

توجه: در قسمت نظرات در زیر همین پست همواره اماده پاسخ گویی به سوالات شما کاربران عزیز میباشیم.

7 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.